Бухгалтер
Онлайн-консультаціїНормативна базаЗразки документівНовиниМатеріалиШпаргалкиКалькуляториВідпочинОкМагазин
Facebook
Telegram

Новини

Новини

Сортувати за
Датою
Фільтр
Головна
Вхід
ГоловнаНовиниЯкщо печатка є, чи може не бути електронних ключів печатки?
Останні новини
01.12.2020

Якщо печатка є, чи може не бути електронних ключів печатки?

Ситуація. Підприємство не відмовлялося від використання печатки. Чи можна працювати без електронних ключів печатки, в тому числі підписувати податкову звітність / податкові накладні (ПН) без печатки? На гарячій лінії податківці відповіли так: на ПН печатка накладається в разі її наявності. Що мається на увазі: в разі наявності печатки або ключа на печатку? Та й клієнти що скажуть, якщо їм прийде ПН без печатки? Розбираємося.

Навіть якщо підприємство не відмовилося від використання печатки, але не буде оформляти сертифікати електронної печатки і, відповідно, не буде використовувати печатку на електронних документах - то це ніяк не вплине на дійсність податкової звітності / податкових накладних.

Сама по собі печатка — не виділена в якості обов'язкового реквізиту податкової декларації. Відповідно не прийняти / визнати недійсною податкову декларацію тільки з тієї причини, що вона не містить печатки, податківці не можуть.

Це чорним по білому написано в ст. 581 ГКУ — відбиток печатки не може бути обов'язковим реквізитом будь-якого документа, який подається суб'єктом господарювання до органу державної влади. Наявність або відсутність відбитку печатки суб'єкта господарювання на документі не створює юридичних наслідків.

Важливо

Тому якщо декларація не буде завірятися електронною печаткою — ніяких наслідків, вважаємо, це не тягне. Більш того, відзначимо, що чинне законодавство не вимагає надання податківцям документа, що підтверджує використання / невикористання підприємством печатки.

Що стосується контрагентів, які отримають ПН без печатки, то тут теж ніяких наслідків немає. Для контрагента важливо, щоб ПН була зареєстрована (п. 201.10 ПКУ). Електронні підписи, якими вона підписується, перевіряються автоматично податківцями на етапі вступу ПН на реєстрацію. Якщо ПН зареєстрована — отже, вважайте, з підписами все в порядку.

Тим більше, що підпис на ПН, не кажучи вже про пресу, не названа в п. 201.1 ПКУ в якості обов'язкового реквізиту ПН.

Сергій Томашпольский, головний редактор журналу "Бухгалтер 911"

Джерело: Бухгалтер 911
01.06.2022
Яка відповідальність передбачена за неведення та/або неналежне ведення обліку доходів і витрат за Типовою формою в паперовому та/або електронному вигляді ФО, яка провадить незалежну професійну діяльність?
24.02.2022
Які способи подання заяви про повернення надміру та/або помилково сплачених сум ЄВ?
23.02.2022
Який термін та порядок отримання автором електронного документа першої та другої квитанцій при надсиланні електронних документів в електронному вигляді?
22.02.2022
Запровадження з 1 серпня електронних ТТН – які наслідки і як підготуватися
24.01.2022
Законодавство не обмежує користувачів електронних довірчих послуг мати декілька особистих ключів кваліфікованого електронного підпису
Відділ продажу
0-800-213-787
з 9.00 до 18.00
© Бухгалтер, Ай Ті Сістем Юкрейн, ТОВ, 2017—2025